Mluvené slovo je prázdné, jen co člověk napíše, zůstává.

Kouzelná země severní Evropy

7. srpna 2011 v 12:30 | Katty
Skalnatá krajina, nádherné moře, kouzelné baráčky jak z pohádky. To je Norsko.
Nejsevernější Evropský stát.

Letos, na začátku května, jsem měla možnost se tam podívat.
Mamčin přítel se jednoho dne vzbudil a řekl si: "Uděláme si výlet autem do Norska!" Ze začátku jsem byla proti, ale jako ulití se ze školy mi to bylo dobré. Neustále jsem nadávala, že tam bude zima a bude pršet. Mýlila jsem se. Zima byla pouze na trajektu (už nikdy víc! :D), který nás přepravil z Dánska do Norska, ale v samotném Norsku bylo nádherné počasí. Hned jak jsme vyjeli z trajektu, dýchla na vás nádherná atmosféra, která nikde v České republice nepanuje. Chtělo se mi příšerně spát, ale nemohla jsem odlepit oči od okýnka. Okamžitě jsem čapla do ruky foťák a začala fotit všechno, i všelijaké blbosti. Přišlo mi to jako zázrak.
Cesta k našemu ubytování byla sice dlouhá a klikatá, ale byla to ta nejzajímavější cesta, kterou jsem zatím kdy jela. Po půl hodině bloudění jsme konečně našli nás kemp. Ubytovali jsme se v chatce č. 3 a po hodině jsme vyjeli dál. Měli jsme v plánu navštívit kazatelnu (velká rovná skála, viz obrázky), ale díky mému zranění a závrati, unavenosti řidiče a rychlému západu slunce jsme nevylezli až nahoru. Šplhat tři kilometry do kopce v šeru se už nechtělo nikomu z nás a tak jsme se po půl kilometru otočili na patě a zastavili se v nedaleké restauraci. Norsko a rybolov jsou nerozlučná dvojka, proto jsme v jídelníčku nic jiného než ryby neviděli. Byla to večeře, jak se patří, zvlášť když jsme celou tu cestu z domova nejedli nic jiného, než chleby s paštikou.
Do naší chatky jsme dojeli až ve čtyři ráno. I když to bylo vevnitř malé, chatka měla obývák spojený s kuchyní, koupelnu, ložnici a patro sloužící jako postel. Ustlala jsem si nahoře v patře a spokojeně usnula.
Okamžitě po probuzení jsem vystřelila ven. Sluníčko svítilo a tak jsem si to zamířila k moři, které bylo nedaleko kempu. Ostatní chataři už také byli venku. Každý z nich se na mne krásně usmál a zamával mi. Norové jsou vážně skvělí lidé. Zatímco jsem byla pryč, počasí se značně zkazilo a po chvilce začalo pršet.
Mamka s jejím přítelem mezitím zabalili všechny věci, a jak jsme brzo přijeli, tak jsme také brzo odjeli. Cestou na trajekt jsme se ještě zastavili u místního majáku. I přes mou závrať jsem byla donucena vylézt až nahoru.
Pak už následoval jen trajekt a nekonečná cesta Dánskem a ještě nekonečnější cesta Německem.
Pokud budete mít někdy možnost se do Norska podívat, využijte jí.
Byl to sice výlet na dva dny, ale zážitky mi zůstanou celý život.
Následují obrázky s vysvětlivkami. Při klepnutí na ně se vám zvětší.

imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com
imagebam.com

Doufám, že mé keci byly srozumitelné, něco vám daly a moc vás nenudily.
Katty

2 lidé ohodnotili tento článek.

Anketa

Čí články se Vám líbí nejvíc?